Odżywianie zawodnika

Strona główna / TRAMPKARZE STARSI / Odżywianie zawodnika

Odżywianie zawodników klubu NKP Podhale Nowy Targ.

Drodzy zawodnicy i rodzice, pamiętajcie, że dobre odżywianie to połowa sukcesu u każdego sportowca. Organizm ludzki jest jak samochód, który bez dobrego paliwa daleko nie pojedzie, dlatego bardzo ważne jest zdrowe odżywianie (właściwe).

Zacznijmy od napoi. Należy przed, w czasie i po wysiłku koniecznie uzupełniać płyny. Najlepszy do tego celu jest woda mineralna z dodatkiem elektrolitów. 

Wszyscy zawodnicy, na każde zajęcia, przynoszą bidon z napojem. Poniżej lista płynów, jakie należy przynosić na trening, mecz mistrzowski lub turniej i pić podczas wysiłku.

1.  Żaki (2004-08) orliki (2003-2002) Młodziki (2001)

woda mineralna z dodatkiem np. ZDROVIT LITORSAL DLA DZIECI OD 1 ROKU ŻYCIA (saszetki lub tabletki musujące)

2.  Trampkarze młodsi (2000), trampkarze starsi (1999-98), juniorzy (1997-94)

- Isostar ( napój izotoniczny)

- 50g glukozy dodajemy do 1 litra wody plus witaminę C i magnez

- Do 1 litra wody dodajemy 3 witaminy C i 1 magnez

Po wysiłku – zaraz po treningu:

Karotka, kisiel płynny, jogurt beztłuszczowy, bułka z dżemem (czy serkiem białym), winogrona, banany, śliwki, jabłka, bakłażany, orzechy włoskie.

Mięso nie wcześniej niż 2-3 godz. po wysiłku i przed wysiłkiem.

Po wysiłku należy również uzupełnić witaminy z grupy B, potas oraz magnez, a przed snem Wapń .

Makaron dostarcza węglowodany, ale tylko świeżo ugotowany. Nie należy spożywać makaronu podgrzewanego, zwłaszcza w kuchence mikrofalowej.

Nie spożywamy!!!

Napoi energetycznych – Red Bull, Tiger i innych.

Napoi gazowanych – Coca-Cola, Pepsi Cola, 7up, Fanta, Mirinda, Sprite i innych.

Uwaga, gdy kupujemy soki należy dokładnie przeczytać, co jest napisane na etykiecie. W sprzedaży znajdują się napoje, nektary oraz soki – zdecydowanie odradzam kupowanie napoi. Najlepiej kupować soki z zerową zawartością cukru.

Nie jemy - posiłków typu fast food (hamburgerów, frytek, chipsów, hot-dogów, kebabów, pizzy)

Unikamy spożywania nadmiaru tłustych pokarmów, gdyż mogą powodować schorzenia serca oraz nadwagę.

 

Opracował

Mgr Michał Rubiś

Trener II klasy

KLUBY PARTNERSKIE

SPONSOR GENERALNY

UBIERA NAS

SPONSORZY

PATRONAT MEDIALNY